Základ: nemiešajte pracovný čas a voľno

Ak chceme, aby naša myseľ fungovala tak, ako má, je dobré oddeliť pracovný čas od voľného. Preto je najlepšie mať v byte samostatnú pracovňu. Samozrejme, nie vždy sa to z priestorových dôvodov dá. Vtedy musí nastúpiť vnútorná disciplína: stanovte si pracovnú dobu a dodržiavajte ju. Dá sa to natrénovať. Skúste si napríklad merať, koľko pracovného času strávite naozaj prácou a koľko vám zhltnú rôzne rušiace elementy. Zakážte si pozerať televízor, neodbiehajte do kuchyne.

Mala domaca kanceria

Využite svoj priestor rozumne

Ak nepatríte ku šťastlivcom, ktorých byt či dom je dosť veľký, aby vám poskytol samostatnú pracovňu, využívajte priestor rozumne. Snažte sa, aby vo vašom domácom pracovnom kúte bolo čo najmenej vecí. Získate niekoľko výhod naraz: budete mať viac miesta na prácu a zároveň vás bude menej vecí vyrušovať zo sústredenia. Aj upratovanie pracovného stola a organizácia kôp papiera je totiž živnou pôdou prokrastinácie.

Riesenie pre pracu doma

Všetko sa dá zmestiť na steny či pod stôl

Samozrejme, aj to najmenšie a zbytočností zbavené pracovné miesto potrebuje úložné priestory. Do malého kancelárskeho kúta sa vám skrine na spisy nezmestia, vždy ale môžete využiť steny a nechať vašu kanceláriu vyrásť do výšky. Existuje kopa policových či závesných systémov, ktoré môžete využiť. Veľa skladovacieho priestoru získate, keď správne usporiadate miesto pod pracovným stolom. Aj v prípade úložných priestorov ale majte na pamäti základné pravidlo domácej kancelárie: minimalizmus. Zvážte, koľko vecí potrebujete skladovať a pripravte si o niečo viac úložného priestoru ako je nutné, nech máte rezervu. Nič ale netreba preháňať.

Domaca kancelaria

Nezničte si chrbát

Pamätajte, že svoj chrbát budete potrebovať pravdepodobne dlhšie než kanceláriu. Chráňte svoje zdravie a seďte ergonomicky. Našťastie, ponuka je v tomto smere široká. Niekomu vyhovuje fit lopta, inému ergonomicky tvarované kreslo. Dôležitá je aj správna výška pracovnýého stola, aby ste sa nemuseli hrbiť či neprirodzene naťahovať. Nezabúdajte ani na pohyb a doprajte si pravidelné krátke prestávky na rozhýbanie chrbtice.